ماست را با معده خالی بخورید!

 

                  

مصرف ماست با معده خالی میزان جذب کلسیم آن را بیشتر می کند البته این بدان معنی نیست که بعد از غذا کلسیم جذب نمی شود ماست حاوی مقداری فسفر و 84 درصد آب است افرادی که در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند باید روزانه حداقل یک وعده ماست مصرف کنند. ماست های کم چرب یا رژیمی برای افرادی که کلسترول بالایی دارند مناسب است این نوع ماست ها برای کاهش وزن نیز مناسب هستند. برای این که بتوانید مقدار بیشتری ماست در روز مصرف کنید باید آن را به گونه ای جایگزین مواد غذایی پرضرر کنید به عنوان مثال می توانید به جای سس مایونز از آن به همراه آب لیمو برای روی سالاد فصل استفاده کرد. هنگام خرید ماست دقت شود که حتماً تازه باشد. هر چه قدر به تاریخ تولید آن نزدیک تر باشید باکتری های مفید آن فعال تر خواهند بود در نهایت دقت کنید که آن را سرد نگه دارید و سرد مصرف کنید باکتری های مفید ماست در گرمای طولانی زنده نمی مانند.
ماست منبع غنی پروتئین، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین 12 است. ماست در مقایسه با شیر، به دلیل افزون باکتریهای مفید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دارد.

/ 0 نظر / 41 بازدید